Udviklingsforløb: Dysleksivenlig skole
​
Inspireret af de engelske "Dyslexia Friendy Schools" tilbyder jeg dysleksivenlige skoleudviklingsforløb.
Disse forløb strækker sig over længere tid - typiske 1 til 2 år - og involverer inddragelse af hele lærergruppen, skoleledelse og relevante fagpersoner (læsevejleder/dysleksivejleder/testlærer) m.fl.
Forløbene indeholder bl.a.
-
Afdækning af skolens aktuelle status og behov
-
Plan for udvikling og implementering af dysleksivenlige rammer og retningslinjer
-
Udvikling af lærernes viden og kompetencer vedr. dysleksivenlig undervisning og lektiologisk pædagogik
-
Workshops for skolens medarbejdere
-
Co-teachingforløb for udvalgte lærerteams
-
Løbende supervision og evaluering
​
Forløbene planlægges og afholdes i et tæt samarbejde med skolen.
​
​