Udviklingsforløb: Dysleksivenlig skole i virkeligheden

 

 

Inspireret af den engelske "Dyslexia Friendy Schools" tilbyder jeg facilitering af skoleudvikling i retning af mere dysleksivenlige skoler.

Disse forløb vil typisk strække sig over længere tid og vil involvere inddragelse af både skoleledelse og relevante fagpersoner (fx læsevejleder/testlærer), samt evt. hele lærergruppen.

 

Forløbene kan bl.a. indeholde:

 

  • Indledende oplæg/kursus for relevante aktører

  • Afdækning af skolens aktuelle status og behov

  • Plan for udvikling og iværksættelse af dysleksivenlig struktur og organisering af skolen

  • Plan for implementering i lærergruppen

  • Løbende supervision 

  • Evaluering

Eksempel på afholdt udviklingsforløb

Greve kommune
Greve kommune

Udviklingsforløb med alle kommunens skoler Indledende fællesoplæg, opgaver til undersøgelse af egen skole, individuelle møder på alle skoler, telefonisk supervision

press to zoom