

Er tiden ved at løbe fra Ordblindetesten?
Nyhedsbrev 2/23 Jeg har længe været bekymret over, hvordan den snævre digitale dysleksidiagnose alt for ofte bliver afgørende for, om en...


Hvor meget kan du mon nå på 5 minutter?
Nyhedsbrev 1/23 God undervisning kan minde om magi. Som lærer må man prøve at trylle det umulige muligt, og gøre dét synligt, som ingen...


Jo, det skal være sjovt at gå i skole!
Nyhedsbrev 4/22 En elev siger: "Det er kedeligt. Hvorfor skal vi ikke lave noget sjovt?" En lærer svarer: "Hvem har sagt, at det skal...


"Vi skal lave gode oplevelser" - om Minecraft og krebs på FGU
Nyhedsbrev 3/22 I denne uge har jeg været vidne til, hvordan en umiddelbart svær og tung opgave blev ændret til engagerende og lærerig...


Sådan kan du arbejde med unges matematikvanskeligheder
Om talvanskeligheder for unge med dysleksi Nyhedsbrev 2/22 Nogle mennesker med dysleksi har primært svært ved at afkode og stave ord....


Mangelfuld grundskoleindsats kan medføre afslag i SPS-støtte på videre uddannelse
Nyhedsbrev 1/22 Hvis en elev, der enten i løbet af sin grundskoletid eller senere i uddannelsesforløbet ender i gul kategori den digitale...


'Dysleksi og inklusion' skifter navn til 'Line Leth'
Nyhedsbrev 2/21 2021 har ikke været året, hvor jeg har været særlig aktiv med 'Dysleksi og inklusion'. Der har været coronanedluk-ninger,...

Status på dysleksivenlig skole i Danmark
Nyhedsbrev 1/21 I december 2016 skrev jeg for allerførste gang et nyhedsbrev om dysleksivenlige skoler (du kan læse det her). Med...


Dysleksi og fremmedsprog i skolen
Nyhedsbrev 9/20 I dag skal det handle om noget, jeg længe har undret mig over og været optaget af. Det drejer sig om elever med dysleksi...


Hverdagens dysleksi-forbilleder
Nyhedsbrev 8/20 I forbindelse med uge 40, den internationale dysleksiuge Vi har alle brug for forbilleder. Personer der kan vise os, at...