

Hvordan føles det at være elev med dysleksi?
Nyhedsbrev 16/18 Jeg har for nylig læst en bog, som jeg bliver nødt til at anbefale. Som lærere kan vi på alle mulige forskellige måder...


Kan man have dysleksi, hvis man godt kan læse?
Nyhedsbrev 15/18 Gennem mit liv som dysleksilærer, har jeg mødt et meget stort antal mennesker med dysleksi - både børn, unge og voksne....


6 punkter til en dysleksivenlig undervisning
Nyhedsbrev 14/18 Så er en lang solfyldt sommerferie ved at være slut, og inden skolerne om lidt fyldes med sommerbrune skolebørn, skal...


Frilæsning i sommerferien
Nyhedsbrev 13/18 (revideret udgave af tidligere nyhedsbrev) Nu er sommerferien over os For nogen børn betyder sommerferien masser af tid...


Tegn dine noter, når det er svært at læse og skrive
Nyhedsbrev 12/18 Jeg var for kort tid siden med på sidelinjen, da en 6. klasse skulle lave et lille projekt i dansk. Eleverne skulle...


Skimmelæsning med brug af LST
Nyhedsbrev 11/18 Det kan være de små ting, der giver eleverne mulighed for ligeværdig deltagelse i undervisningen - og som udelukker dem...


NYT: Dysleksi og inklusion tilbyder kurser om dysleksivenlige skoler og lektiologisk pædagogik
Nyhedsbrev 10/18 Jeg har glædet mig sådan til i dag! For netop i dag lukker Dysleksi og inklusion op for tilmelding til to helt nye og...


Arbejdshukommelse og dysleksi - hvordan hænger det sammen?
Nyhedsbrev 9/18 I forhold til både elever, forældre og kolleger bruger jeg ofte arbejdshukommelsen som en teoretisk forklaring på de...


Lektiologisk pædagogik - hvad er det?
Nyhedsbrev 8/18 Mit arbejde med elever med dysleksi tager udgangspunkt i den lektiologiske pædagogik. Men hvad betyder lektiologi...


Der er mere i livet end læsning
Nyhedsbrev 7/18 Jeg bruger det meste af mit arbejdsliv på ord - og en pæn del af min fritid også. Sprog, læsning, skrivning, stavning,...