Lektiologisk pædagogik - hvad er det?
Nyhedsbrev 8/18 Mit arbejde med elever med dysleksi tager udgangspunkt i den lektiologiske pædagogik. Men hvad betyder lektiologi...
Der er mere i livet end læsning
Nyhedsbrev 7/18 Jeg bruger det meste af mit arbejdsliv på ord - og en pæn del af min fritid også. Sprog, læsning, skrivning, stavning,...
5 anbefalinger til god læseundervisning for alle
Nyhedsbrev 6/18 Nogle børn er det næsten umuligt at forhindre i at lære at læse. Stort set uden undervisning eller direkte anvisning gør...
Læs korrektur med TextAnalyser
Nyhedsbrev 5/18 Når man skal skrive en tekst, så er det mere end den korrekte stavning af det enkelte ord, der skal være styr på. Når...
Testen siger dysleksi, men har den ret?
Nyhedsbrev 4/18 Lige nu er det testtid i min kommune. Der er snart ansøgningsfrist for næste års LST-kurser, og det er nu, elever med...
Grundtanken i dysleksi-indsatsen symboliseret i logoet
Nyhedsbrev 3/18 (Lettere omskrevet genudsendelse af nyhedsbrev 10/17) I dag vil jeg fortælle historien om Dysleksi og inklusions logo....
"Den skal jeg da have på min blyant!"
Nyhedsbrev 2/18 Nogle dage er ret grå og uinteressante. Andre dage kan rumme små øjeblikke af stor skønhed, hvor alting ligesom giver...
5 niveauer af kompetence i den dysleksivenlige skole
Nyhedsbrev 1/18 Det meste af 2017 brugte jeg på at skrive om, tale om, tænke på og forholde mig til dysleksivenlig skole og...
Videobrev med tak for i år og på gensyn i 2018
Nyheds-videobrev 29/17 Årets sidste nyhedsbrev kommer i form af en lille videohilsen. Jeg håber, I vil give jer tid til at se den. De...
Kvalificering af skriftligt arbejde
Nyhedsbrev 28/17 I dag vil jeg beskrive og vise et helt konkret værktøj, som kan være med til at kvalificere elevernes skriftlige...