

Testen siger dysleksi, men har den ret?
Nyhedsbrev 4/18 Lige nu er det testtid i min kommune. Der er snart ansøgningsfrist for næste års LST-kurser, og det er nu, elever med...

Grundtanken i dysleksi-indsatsen symboliseret i logoet
Nyhedsbrev 3/18 (Lettere omskrevet genudsendelse af nyhedsbrev 10/17) I dag vil jeg fortælle historien om Dysleksi og inklusions logo....


"Den skal jeg da have på min blyant!"
Nyhedsbrev 2/18 Nogle dage er ret grå og uinteressante. Andre dage kan rumme små øjeblikke af stor skønhed, hvor alting ligesom giver...

5 niveauer af kompetence i den dysleksivenlige skole
Nyhedsbrev 1/18 Det meste af 2017 brugte jeg på at skrive om, tale om, tænke på og forholde mig til dysleksivenlig skole og...


Videobrev med tak for i år og på gensyn i 2018
Nyheds-videobrev 29/17 Årets sidste nyhedsbrev kommer i form af en lille videohilsen. Jeg håber, I vil give jer tid til at se den. De...


Kvalificering af skriftligt arbejde
Nyhedsbrev 28/17 I dag vil jeg beskrive og vise et helt konkret værktøj, som kan være med til at kvalificere elevernes skriftlige...

Om dysleksi, værktøjer og tankegang
Nyhedsbrev 27/17 Det er ret let at stikke eleverne en computer og et LST-program. Det er også ret let at give lærerne et kursus med...


Opret fagordlister i AppWriter
Nyhedsbrev 26/17 Jeg har i dag lavet en lille film, der viser, hvordan man i AppWriter kan oprette sine egne fagordlister. Det er jo...


Ugens dysleksibesværgelse: Jeg kan trylle!
Nyhedsbrev 25/17 For tiden bliver jeg ofte glad over at opleve, at opmærksomheden på og interessen for dysleksi er så voldsomt stigende i...


Bliv mester i ordforslag
Nyhedsbrev 24/17 Læse-/skriveteknologi er godt. Læse-/skriveteknologi, som bliver brugt, er rigtig godt. Men eleverne har brug for viden...