

I år skal ingen børn og forældre græde - om gode relationer
De gode relationer og trygge omgivelser er altså en forudsætning for læring.


Lav noget larm!
Nyhedsbrev 5/19 Sommerferien står lige for døren med mange uger uden skole og undervisning for både lærere og elever. Men til august...


En dysleksivenlig skole er venlig for alle elever
Nyhedsbrev 4/19 Jeg har en tilståelse. Somme tider kan jeg godt tænke, at nu har jeg brug for en pause, hvor jeg ikke hører og læser...


Ordblindetest: Om at klare sig bedre, end man egentlig er
Nyhedsbrev 3/19 Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville skrive mere om Ordblindetesten i et godt stykke tid. Den var ligesom...


6 ønsker fra de ordblinde
Nyhedsbrev 2/19 "Det kan være svært for andre at forstå, at det ikke altid er lige let at være ordblind". Sådan sagde en elev i sidste...

Gule elever og prøver på særlige vilkår
Nyhedsbrev 1/19 I denne uge udkom Undervisningsministeriets vejledning "Prøver på særlige vilkår og fritagelser" med ændringer og...


Læseunderstøttelse i Word Online
Nyhedsbrev 20/18 Læse-/skriveteknologi er en grundsten i understøttelsen og stilladseringen af elever med dysleksi. Og en del af denne...


Rød, gul eller grøn - om gyldigheden af ordblindetestens resultat
Nyhedsbrev 19/18 En elev bliver testet med den digitale ordblindetest. Resultatet er enten rødt, gult eller grønt. Og hvad sker der så? -...


Språkløyper - et gratis, online LST-kursus for alle lærere
Nyhedsbrev 18/18 I uge 40 er det international ordblindeuge. Der er historier og information om ordblindhed/dysleksi overalt i aviser, i...


PDF - hvordan skriver man i dem?
Nyhedsbrev 17/18 Somme tider kan det være de helt små ting, der forhindrer os i at gøre, hvad vi egentlig gerne vil. Men så længe vi ikke...