

En dysleksivenlig skole er venlig for alle elever
Nyhedsbrev 4/19 Jeg har en tilståelse. Somme tider kan jeg godt tænke, at nu har jeg brug for en pause, hvor jeg ikke hører og læser...


Ordblindetest: Om at klare sig bedre, end man egentlig er
Nyhedsbrev 3/19 Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville skrive mere om Ordblindetesten i et godt stykke tid. Den var ligesom...


6 ønsker fra de ordblinde
Nyhedsbrev 2/19 "Det kan være svært for andre at forstå, at det ikke altid er lige let at være ordblind". Sådan sagde en elev i sidste...

Gule elever og prøver på særlige vilkår
Nyhedsbrev 1/19 I denne uge udkom Undervisningsministeriets vejledning "Prøver på særlige vilkår og fritagelser" med ændringer og...


Læseunderstøttelse i Word Online
Nyhedsbrev 20/18 Læse-/skriveteknologi er en grundsten i understøttelsen og stilladseringen af elever med dysleksi. Og en del af denne...


Rød, gul eller grøn - om gyldigheden af ordblindetestens resultat
Nyhedsbrev 19/18 En elev bliver testet med den digitale ordblindetest. Resultatet er enten rødt, gult eller grønt. Og hvad sker der så? -...


Språkløyper - et gratis, online LST-kursus for alle lærere
Nyhedsbrev 18/18 I uge 40 er det international ordblindeuge. Der er historier og information om ordblindhed/dysleksi overalt i aviser, i...


PDF - hvordan skriver man i dem?
Nyhedsbrev 17/18 Somme tider kan det være de helt små ting, der forhindrer os i at gøre, hvad vi egentlig gerne vil. Men så længe vi ikke...


Hvordan føles det at være elev med dysleksi?
Nyhedsbrev 16/18 Jeg har for nylig læst en bog, som jeg bliver nødt til at anbefale. Som lærere kan vi på alle mulige forskellige måder...


Kan man have dysleksi, hvis man godt kan læse?
Nyhedsbrev 15/18 Gennem mit liv som dysleksilærer, har jeg mødt et meget stort antal mennesker med dysleksi - både børn, unge og voksne....