Dagbog fra en dysleksivenlig studietur til London
Nyhedsbrev 8/19 I sidste uge var det international ordblindeuge, og i den forbindelse var jeg på studietur til London for, sammen med...
Lektiologi for begyndere
Nyhedsbrev 7/19 Hvad var det, du sagde? "Lektie-logi" "Lægsjo-logi" "Lek-ti-o-lo-gi" I denne uge hørte jeg rapperen, Pede B, freestyle...
I år skal ingen børn og forældre græde - om gode relationer
De gode relationer og trygge omgivelser er altså en forudsætning for læring.
Lav noget larm!
Nyhedsbrev 5/19 Sommerferien står lige for døren med mange uger uden skole og undervisning for både lærere og elever. Men til august...
En dysleksivenlig skole er venlig for alle elever
Nyhedsbrev 4/19 Jeg har en tilståelse. Somme tider kan jeg godt tænke, at nu har jeg brug for en pause, hvor jeg ikke hører og læser...
Ordblindetest: Om at klare sig bedre, end man egentlig er
Nyhedsbrev 3/19 Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville skrive mere om Ordblindetesten i et godt stykke tid. Den var ligesom...
6 ønsker fra de ordblinde
Nyhedsbrev 2/19 "Det kan være svært for andre at forstå, at det ikke altid er lige let at være ordblind". Sådan sagde en elev i sidste...
Gule elever og prøver på særlige vilkår
Nyhedsbrev 1/19 I denne uge udkom Undervisningsministeriets vejledning "Prøver på særlige vilkår og fritagelser" med ændringer og...
Læseunderstøttelse i Word Online
Nyhedsbrev 20/18 Læse-/skriveteknologi er en grundsten i understøttelsen og stilladseringen af elever med dysleksi. Og en del af denne...
Rød, gul eller grøn - om gyldigheden af ordblindetestens resultat
Nyhedsbrev 19/18 En elev bliver testet med den digitale ordblindetest. Resultatet er enten rødt, gult eller grønt. Og hvad sker der så? -...